Jakie mięso jest najzdrowsze dla człowieka

Od lat dietetycy twierdzą, że najzdrowszym rodzajem mięsa jest to drobiowe. Zawiera ono wiele cennych składników odżywczych, takich jak: magnez, fosfor, potas, żelazo oraz cynk. Składniki te zmniejszają poziom stresu, podtrzymują prawidłowy poziom wody w organizmie, poprawiają pracę nerek oraz wpływają na poprawę stanu naszej krwi.

mięso

Jaki drób więc spożywać?

Szczególnie polecanym mięsem drobiowym jest indyk, ponieważ jest niskokaloryczny oraz łatwostrawny. Indyk zawiera również drogocenne białko, które jest łatwo przyswajalne przez ludzki organizm. Oczywiście najlepiej wybrać mięso indyka z naturalnej hodowli, jednak o taką zdobycz jest niezwykle ciężko. Kiedy jesteśmy w sklepie, mięso indyka będzie zawsze lepsze od mięsa kury, gdyż to pierwsze jest mniej nafaszerowane chemią (jest to spowodowane wrażliwością indyka na takie specyfiki).

Gęś

Ten rodzaj mięsa na pewno nie należy do najchudszych, bowiem na jej 100g przypada około 32g samego tłuszczu. Jednak jest to bardzo cenione mięso, zarówno ze względu na smak jak i zdrowie. Zawarte w niej minerały i składniki odżywcze wpływają przede wszystkim zbawiennie na wzmocnienie odporności organizmu. Warto wiedzieć, ze Polska jest największym producentem gęsi w Europie, a w samych Niemczech nasza gęś uchodzi za luksusowe danie. Warto wprowadzić gęsinę do naszego menu.

gęś mięso

Królik

Jest to rzadko spożywane mięso w Polsce, mimo jego licznych składników odżywczych oraz przepysznym smaku. Mięso królika jest chude i lekko strawne, a ponadto bardzo delikatne. Wielkim atutem tego mięsa jest fakt, że przyswajamy z niego aż 90% białka. Mięso królika bardzo korzystnie wpływa na pracę mózgu, naszą pamięć i koncentrację.

Mięso czerwone

Wyklęte przed dietetyków, uchodzi za niezdrowe, pozbawione składników odżywczych. To bardzo krzywdząca i nieprawdziwa opinia. Mięso czerwone zawiera bardzo duże ilości żelaza i witaminy z grupy B. Szczególnie polecane jest mięso cielęce, które jest nisko kaloryczne i chude. Wpływa ono korzystnie na układ nerwowy i odpornościowy, ponadto chroni przed zaćmą i koi nerwy. Zawiera w sobie pokłady żelaza, cynku i witamin, które są łatwo przyswajalne.